Élet sója

Tíz dolog, amit a Bodeni-tónak köszönhetek

A mérföldkövemre az van írva, hogy mennyország

2017. szeptember 23. - Tünde Bagó

Megcsináltam! Elkészült az első könyvem, amely nemcsak címében több mint útikönyv. Nekem sokkal több egy könyvnél! Mérföldkő az életemben, éppen úgy, mint a sok tanulás utáni munkába állás, a házasságkötésünk vagy a Németországba költözésünk volt. Mérföldkő úgy is, mint másoknak a gyermekáldás, vagy a nyugdíjba vonulás. 

Ma, amikor elkezdődik az olvasókkal való találkozás, beszélgetés a könyvről, az igazi megmérettetés, akkor nekem is számot kellett vetnem azzal, hogy mit kaptam én, mit kaptunk mi fotós férjemmel a könyvem főszereplőjétől. Gyorsan leírtam tíz dolgot, ami elsőre az eszembe jutott ma reggel a könyvre és a tóra gondolva. 

Aktivitást kaptam, mert nem ültünk otthon a hétvégeken, hanem rendszeresen kirándultunk. Aktivitást szellemileg, mert állandóan tornáztattam az agyam. Gondolkodtam, hogyan, milyen formában írjam le az élményeimet, kutakodtam időben és térben, fogalmazgattam és átfogalmaztam. 

h23_kicsik.jpg

Az aktivitással együtt érkezett az egészséges élet is. Gyalogoltunk, kerékpároztunk, láttuk hogyan sportolnak mások, követtük őket. Rátaláltunk helyi termékekre, s sokszor fogyasztottunk helyben termelt gyümölcsöket, zöldségeket, tóból kifogott halakat. 

Barátságokat kötöttünk és barátságokat mélyítettünk el. A közös felfedezés összekovácsolja a benne résztvevőket. Mi ezt átéltük, akik velünk tartottak egy-egy kirándulásra azokkal a mai napig emlegetjük a közösen felfedezett szobrokat, várakat, kastélyokat és meredek emelkedőket. Közös élményeink közös múlttá álltak össze.

Megértettük és megéreztük a békés egymás mellett élés fontosságát és jelentőségét. Amikor a tóparton elmosódnak a határok, amikor a svájci, a sváb, az alemann, a bajor, s az osztrák sógor képes egy közös cél, a Bodeni-tó védelme, népszerűsítése, s élvezete érdekében összefogni, közösen gondolkodni, s tenni, akkor az a külső szemlélőre, ránk is pozitív hatással van.  

h16_kicsik.jpg

Fotó: dr. Szalai Krisztián

Történelmet, múltat kaptunk egy idegen országban. Az épületek, a múzeumok, a cölöpházak maradványai, a hagyományok, s a rájuk épült ünnepek már nemcsak lapokra írt, távoli ismeretek voltak, hanem a mindennapi életünk részévé, kultúránk, multikulti cooltúránk fontos alkotóelemeivé váltak.  

Megtudtam, hogy a kalandozó magyarok egészen Sankt Gallenig, a Bodeni-tó északi részéig eljutottak, s miattuk kellett a híres könyvtár könyveit Reichenaura menekíteni. Lehet, hogy nem éppen büszkeségre ad okot, de mindenképpen tanulságos a magyarok és Európa viszonya tekintetében. 

p16_kicsik.jpg

Fotó: dr. Szalai Krisztián

Kiderült, hogy számomra a legjobb sajtot a tó párája, az Alpok levegője, s a kettő között elterülő dombság legelői táplálta tehenek tejéből készítik. Az Appenzeller sajt az én sajtvilágom közepe.

p12_kicsik-600x539.jpg

Megtanultunk jó vendéglátónak lenni - reméljük, hogy nemcsak mi gondoljuk így! A barátok és családtagok mindig nagy örömmel térnek vissza, s otthon a Bodeni-tóról, mint csodáról mesélnek. 

Ráébredtünk, hogy nekünk már nem kell a mennyországért imádkozni, mert mi már most is a mennyországban élünk!

S végül, megtudtam, hogy képes vagyok útikönyvet írni. Hogy mekkora sikerrel azt a most következő napokban, hetekben döntitek ti el, kedves Olvasóim.

konyv_promo7_small.jpg

Köszönöm Bodeni-tó!

A következő napokban ezeken a helyszíneken találkozhatsz velünk:

Szeptember 20. 11 óra, Budapest - Fókusz Könyváruház, Budapest, Rákóczi út 14. Sajtó- és könyvbemutató
 
Szeptember 21. 17 óra Kaposvár - Megyei és Városi Könyvtár Kaposvár, Csokonai u. 4. 
 
Szeptember 22. 17 óra Szolnok - Tiszapart Mozi, Szolnok, Templom út 4.
 
Szeptember 26. 18 óra Székesfehérvár - Vörösmarty Könyvtár, Székesfehérvár, Bartók B. tér 4.
 
Szeptember 27.  17  óra Békéscsaba - Líra-Móra Könyvesbolt, Békéscsaba, Andrássy út 4.
 
Szeptember 28. 17 óra Budapest - EX LIBRIS Könyvtár, Budapest, VI. ker, Bajza u. 18.

A bejegyzés trackback címe:

https://eletsoja.blog.hu/api/trackback/id/tr3212888446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
tiz_dolog_amit_a_bodeni-tonak_koszonhetek_608
süti beállítások módosítása