Élet sója

Titkok, amelyeket a hotelek legszívesebben elhallgatnának

2016. január 21. - Tünde Bagó

Tudtátok, hogy a hotelszobákban található távirányító több baktériumot rejt, mint a wc ülőke? S azt, hogy a lemondási díjat meg lehet úszni, ha először csak eltoljuk az utazást, s csak azután mondjuk le? Ilyen és ehhez hasonló titkokat és meglepő tényeket szedtek össze Angliában és Németországban, amelyet most itt megosztok veletek. Hasznosítsátok ti is az utazásaitok során, spóroljatok pénzt, érintkezzetek kevesebb baktériummal és érezzétek jobban magatokat a szállodákban!

Akciós hotelfoglalás

Csörög a telefonod és kihagyhatatlan ajánlat érkezik az egyik hotelből? Felugrik egy hasonló hirdetés a böngésződben? Biztos, hogy mindig ezek a legkedvezőbb ajánlatok? Soha ne dőlj be, mindig kérdezd meg a hotelt is közvetlenül, mert sok esetben ott érhetsz el jobb ajánlatot. Legtöbbször a hotel személyzete is adhat egyéni kedvezményt, vagy jobban képben van az érkező akciókról. A hotelek az online értékesítő oldalaknak általába jutalékot fizetnek, amit belekalkulálnak az árba, s veled fizettetik ki. Légy résen, szánj rá időt és hívd fel közvetlenül a hotelt!

keyboard-837310_640

Baktériumok és csírák

A hotelek szobalányainak rövid idő alatt kell minél több szobát kitakarítaniuk. A higiénia ezért helyenként háttérbe szorul. A hustoni egyetemen végeztek egy kutatást, hogy a hotelekben található távirányító és villanykapcsoló mennyire fertőzött baktériumok és csírák által!?

remote-control-932273_640

Ezeknek a takarítása szinte soha nem történik meg. Kimutatták, hogy egy távirányítón sokkal több a baktérium és a csíra, mint egy wc ülőkén, sőt mint egy wc csészében. Meglepő, ugye? 

bacteria-106583_640

Szennyezett poharak

Hosszú utazás után megérkezünk a vágyott hotelba, s jól esne egy hideg ital. De vigyázat! Ne igyunk a pohárból, amely a szobában, vagy még rosszabb helyen, a mosdókagylónál áll. A legtöbbször a szobalányok csak kiöblítik az ott álldogáló poharat és egy kétes tisztaságú ronggyal kitörlik, amivel előtte kitudja mit tisztítottak.

water-290206_640

Manapság már egyre gyakoribbak a csomagolt, egyszer használatos poharak, amelyeket távozáskor dobjunk a szemetesbe, így a következő vendég garantáltan újat kap. 

Last-Minute lemondás díjmentesen

Idegesítő, ha éppen az utolsó pillanatban kell lemondanunk a hotelfoglalásunkat. Annál is inkább, mert a legtöbb hotel komoly lemondási díjat számol fel. Érdemes megpróbálkozni a következő trükkel, amely ugyan nem mindenhol működik, de lehet szerencsénk. Hívjuk fel a hotelt és ne lemondást mondjunk, hanem azt, hogy szeretnénk egy másik időpontba átfoglalni, s pár nap múlva mondjuk le csak a foglalást. Mi értelme van ennek? Egy későbbre tett foglalásnál még nem biztos, hogy fennáll a lemondási díj, amely általában a foglalási időpont közelében a legmagasabb. Nyilván vannak szemfüles hotelek, de egy próbát megér.

Kérjük a legfelső emeleti szobát!

Érdemes a foglaláskor megjegyezni, hogy a legfelső emeleti szobát szeretnénk kapni. Ide jut fel a legkevesebb zaj és por a városból, s általában a kilátás is innen a legszebb.

room-hotel-994227_640

Ha nagyobb szobát szeretnénk, akkor kérjük a sarkit, amely a általában nagyobb a társainál és egyik felől még szomszédunk sincs.  

Ne állítsuk a saját italjainakat a minibárba!

Vannak szállodák, amelyek az ott tartózkodásunk alatt is ellenőrzik a minibár tartalmát, s amennyiben nemcsak a hotel italjait találják benne, díjat számolhatnak fel. Ellenőrizzük, hogy lehetséges-e a saját ital tárolása, mielőtt bepakoljuk a sörünket!

Egy érdekesség a végére:

Egyáltalán nem mindegy egy hotelnek és a környezetnek sem, hogy milyen és mennyi higiéniás terméket (sampont, tusfürdőt) vásárol és tesz ki a vendégei számára. Bizonyos, magasabb osztályú hotelek viszont éppen az erre költött pénzmennyiség feltárásával akarják bizonyítani, hogy ők bizony nem sajnálják a pénzt arra, hogy vendégeik és a környezet is a megfelelő terméket kapja szobáikban. Az amerikai Forbes magazin egyik riportjából kiderül, hogy a Marriot hotellánc évente 20 millió dollárt költ ilyen higiéniai termékekre. Náluk nyugodtan használhatjuk a hotel emblémájával ellátott sampont és tusfürdőt, biztosan elég jó minőségű a termék.

cosmetics-106982_640

Cikk forrása: www.focus.de

A bejegyzés trackback címe:

https://eletsoja.blog.hu/api/trackback/id/tr5512782106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

József Fergelt 2016.01.24. 08:51:20

Ennyi okosságot leírni egy cikkben. Poharak,csírák, legfelső emelet,stb. Ez már valami.

Gábor Szilassy 2016.01.24. 11:00:42

Sikerült megint ijesztegetni nevenics nemlétező kutatóként. Mennyi baci van a wc kagylóban? Ezek látványos semmik jól tupírozvba. Sok enber boldog,ha bajról hall.Szeretnek félni.

Bagó Tünde 2016.01.24. 11:09:12

A német Focus és az angol Daily Mail újságírói jártak utána ezeknek a problémáknak. Nem kell félni, csak kicsit érdemes odafigyelni, foglaláskor, lemondáskor, érkezéskor a dolgokra. Ennyi!

Bagó Tünde 2016.01.24. 11:10:15

A német Focus és az angol Daily Mail újságírói jártak utána ezeknek a problémáknak. Nem mindenkinek egyértelműek ezek a dolgok, örülök, hogy van, akinek igen. :-)

cvitamin 2016.01.24. 12:49:24

35 év óta évente 2-3 alkalommal megfordulunk az ország, illetve a világ több szállodájában. Az óceánon túl és az afrikai kontinensen, távol keleten egyaránt. Soha, semmi bajunk nem történt, még csak kellemetlenségünk sem. 2016. január 1-én (egy átmulatott szilveszteri éjszaka után) a kecskeméti Öreg templom harangszójára ébredtünk reggel. Ez az egy volt eddig a "legkellemetlenebb" egy szállodában, amiről be tudok számolni.

Bagó Tünde 2016.01.24. 13:01:11

Ennek nagyon örülök! Mi is rengeteget utazunk, s hasonlóak a tapasztalataink. Egyedül Németországban (érdekes, hogy éppen ott) volt egy szállodában higiéniai problémánk, bár én nagyon figyelek a foglaláskor sok mindenre. Viszont a német Focus és az angol Daily Mail olvasóinak (hozzászólásokból láttam) voltak problémái rendesen. Bizonyára nem mindenki annyira rutinos. :-) További jó utazgatást!

cvitamin 2016.01.24. 13:04:43

Köszönöm, viszont kívánom!
titkok_amelyeket_a_hotelek_legszivesebben_elhallgatnanak
süti beállítások módosítása