Tudtátok, hogy a hotelszobákban található távirányító több baktériumot rejt, mint a wc ülőke? S azt, hogy a lemondási díjat meg lehet úszni, ha először csak eltoljuk az utazást, s csak azután mondjuk le? Ilyen és ehhez hasonló titkokat és meglepő tényeket szedtek össze Angliában és Németországban, amelyet most itt megosztok veletek. Hasznosítsátok ti is az utazásaitok során, spóroljatok pénzt, érintkezzetek kevesebb baktériummal és érezzétek jobban magatokat a szállodákban!
Akciós hotelfoglalás
Csörög a telefonod és kihagyhatatlan ajánlat érkezik az egyik hotelből? Felugrik egy hasonló hirdetés a böngésződben? Biztos, hogy mindig ezek a legkedvezőbb ajánlatok? Soha ne dőlj be, mindig kérdezd meg a hotelt is közvetlenül, mert sok esetben ott érhetsz el jobb ajánlatot. Legtöbbször a hotel személyzete is adhat egyéni kedvezményt, vagy jobban képben van az érkező akciókról. A hotelek az online értékesítő oldalaknak általába jutalékot fizetnek, amit belekalkulálnak az árba, s veled fizettetik ki. Légy résen, szánj rá időt és hívd fel közvetlenül a hotelt!
Baktériumok és csírák
A hotelek szobalányainak rövid idő alatt kell minél több szobát kitakarítaniuk. A higiénia ezért helyenként háttérbe szorul. A hustoni egyetemen végeztek egy kutatást, hogy a hotelekben található távirányító és villanykapcsoló mennyire fertőzött baktériumok és csírák által!?
Ezeknek a takarítása szinte soha nem történik meg. Kimutatták, hogy egy távirányítón sokkal több a baktérium és a csíra, mint egy wc ülőkén, sőt mint egy wc csészében. Meglepő, ugye?
Szennyezett poharak
Hosszú utazás után megérkezünk a vágyott hotelba, s jól esne egy hideg ital. De vigyázat! Ne igyunk a pohárból, amely a szobában, vagy még rosszabb helyen, a mosdókagylónál áll. A legtöbbször a szobalányok csak kiöblítik az ott álldogáló poharat és egy kétes tisztaságú ronggyal kitörlik, amivel előtte kitudja mit tisztítottak.
Manapság már egyre gyakoribbak a csomagolt, egyszer használatos poharak, amelyeket távozáskor dobjunk a szemetesbe, így a következő vendég garantáltan újat kap.
Last-Minute lemondás díjmentesen
Idegesítő, ha éppen az utolsó pillanatban kell lemondanunk a hotelfoglalásunkat. Annál is inkább, mert a legtöbb hotel komoly lemondási díjat számol fel. Érdemes megpróbálkozni a következő trükkel, amely ugyan nem mindenhol működik, de lehet szerencsénk. Hívjuk fel a hotelt és ne lemondást mondjunk, hanem azt, hogy szeretnénk egy másik időpontba átfoglalni, s pár nap múlva mondjuk le csak a foglalást. Mi értelme van ennek? Egy későbbre tett foglalásnál még nem biztos, hogy fennáll a lemondási díj, amely általában a foglalási időpont közelében a legmagasabb. Nyilván vannak szemfüles hotelek, de egy próbát megér.
Kérjük a legfelső emeleti szobát!
Érdemes a foglaláskor megjegyezni, hogy a legfelső emeleti szobát szeretnénk kapni. Ide jut fel a legkevesebb zaj és por a városból, s általában a kilátás is innen a legszebb.
Ha nagyobb szobát szeretnénk, akkor kérjük a sarkit, amely a általában nagyobb a társainál és egyik felől még szomszédunk sincs.
Ne állítsuk a saját italjainakat a minibárba!
Vannak szállodák, amelyek az ott tartózkodásunk alatt is ellenőrzik a minibár tartalmát, s amennyiben nemcsak a hotel italjait találják benne, díjat számolhatnak fel. Ellenőrizzük, hogy lehetséges-e a saját ital tárolása, mielőtt bepakoljuk a sörünket!
Egy érdekesség a végére:
Egyáltalán nem mindegy egy hotelnek és a környezetnek sem, hogy milyen és mennyi higiéniás terméket (sampont, tusfürdőt) vásárol és tesz ki a vendégei számára. Bizonyos, magasabb osztályú hotelek viszont éppen az erre költött pénzmennyiség feltárásával akarják bizonyítani, hogy ők bizony nem sajnálják a pénzt arra, hogy vendégeik és a környezet is a megfelelő terméket kapja szobáikban. Az amerikai Forbes magazin egyik riportjából kiderül, hogy a Marriot hotellánc évente 20 millió dollárt költ ilyen higiéniai termékekre. Náluk nyugodtan használhatjuk a hotel emblémájával ellátott sampont és tusfürdőt, biztosan elég jó minőségű a termék.
Cikk forrása: www.focus.de