Élet sója

Hogyan kerül a mai Innsbruck retró képekre?

2016. május 03. - Tünde Bagó

Azon kevesek közé tartozom, akinek Innsbruck hallatán nem a téli olimpia jut eszébe, hanem az, hogy császárok kedvenc városa az Alpok ölelésében. Mindig is idős házakkal, hagyományos üzletekkel, minden korból ottragadt emlékekkel teli városnak képzeltem. Olyannak, amely inkább antik, mint modern. Inkább elegáns, mint sportos. Inkább büszke, mint visszahúzódó. S inkább lassabb, mint lüktető. Ezért határoztam el, hogy Innsbruck lesz az a város, amelynél új technikával fogok fotókat készíteni. 

A fotósok bizonyára legyintenének (a férjem is ezt tette), amikor meghallanák, hogy egy (okos)telefonnal készülök retró képeket készíteni. Szerencsére éppen egy nagyon tehetséges fotós barátnőm ajánlására elkezdtem ismerkedni a Hipstamatic alkalmazással. Retró kamerákat és retró filmeket imitálva készíti el a fotót, s az eredmény - szerintem - bámulatos. Olyan hangulatot kölcsönöz az utcáknak, a tereknek, a pillanatoknak, amelyek évtizedeket, vagy éppen évszázadokat repítenek vissza. Így megkaphattam az általam elképzelt Innsbruckot, nem a modern várost, hanem az uralkodói kegyben mindig is részesített várost, a gazdag várost, a nyugodt várost, szemben egy olimpiai zsizsegéssel. Nem a legnépszerűbb helyekre összpontosítottam, hanem az eldugottabb helyekre, a részletekre. Azokra, amelyek nekem Innsbruckot jelentették. 

Nézzétek meg, hogy mire is voltam képes, egy egyszerű telefonnal, s egy alkalmazással. Innsbruck a Hipstamatic kameráin keresztül. A galériákra kattintva megállhatsz egy-egy képnél, nincs automatikus léptetés. 

Pihenő a város előtt - az első tanulmány, mire is képes a program.

Innsbruck madártávlatból 

Középkori hangulat császári címerrel.

Császári posta

Egy békebeli kávézó és az ő tere

Már 200 éve ugyanott

Gyertyákat tessék

Generációkon át

Én a tér

Az utcák múltja

Rátok bízom, annak eldöntését, hogy érdemes-e egy városnézés során bíbelődni ezzel a fotózással, nekem nagyon tetszett és olyan látásmódot adott Innsbruck kapcsán, amellyel nemcsak jól szórakoztam, hanem megláttam a város jelenében a múltját. Azt a múltat, amely minden szegletében ott él ma is. Így került a mai Innsbruck retró képekre. 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletsoja.blog.hu/api/trackback/id/tr2412782162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
hogyan_kerul_a_mai_innsbruck_retro_kepekre
süti beállítások módosítása